数ある写真家が撮影の地として選んできたフランス・パリ。篠山紀信は1970年代のパリをカラーで撮っていた。全ページ断ち切りで構成された街のディテールや人の動き。不思議なことにあまり変化を感じないのがパリのいいところ。1950年代のパリを切り取った故木村伊兵衛(1901-1974)の『
パリ』や地元アジェのパリと比べてみても面白いかも。偶然にも元朝日新聞社の編集者・大崎紀夫氏が木村と篠山の書籍に関わっているところが興味深い。篠山のサインあり。
Paris, France has been selected by numerous photographers as the location for photography. Kishin Shinoyama was shooting Paris in the 1970s in color. The details of the city and the movement of people, which consist of cut-offs on all pages. The good thing about Paris is that it doesn't change much strangely. It might be interesting to compare with the Paris of the late Ihei Kimura (1901-1974), which was taken from Paris in the 1950s, and the local Paris of Paris. It's interesting to note that former Asahi Shimbun editor Norio Osaki is involved in the books by Kimura and Shinoyama. Signed by Shinoyama.
構成:大崎紀夫
装幀:鶴本正三
プロデュース:ハウス・オブ・ハウス・ジャパン
出版社 publisher:新潮社/Shinchosha
刊行年 year:1977 First edition
ページ数 pages:
サイズ size:H352×W268mm
フォーマット format:ハードカバー/Hardcover
言語 language:和文/Japanese
付属品 attachment:函、地図と写真目録/slip case, a map & index.
状態 condition:函角少傷み。サインあり/signed, slightly damaged on the edge of the slip case.