もはや現代写真の古典とも言える須田一政(1940-2019)の代表的作品集『風姿花伝』や『わが東京100』と比べるといささか異色とも言える写真集。ゴム(Rubber)製品に対するモノへの過剰な興味、質感の魅力を、視覚による快楽に昇華させるために、モデルにラバースーツやラバーマスクを着せて、すべてをポラロイドカメラで撮影している。ラバーから反射する光、柔らかい照りと曲線の美しさなど彼の偏愛が表現されているのかも。ちなみに彼自身はラバリストではないことを告白している。。サインあり。
This is a photo collection that can be said to be somewhat unique compared to Issei Suda's (1940-2019) representative collections of works, ``Fushikaden'' and ``My Tokyo 100,'' which are now classics of modern photography. In order to sublimate the excessive interest in rubber products and the charm of their texture into visual pleasure, the models are dressed in rubber suits and rubber masks, and everything is photographed with a Polaroid camera. Perhaps his love of the light reflected from the rubber, the soft shine and the beauty of the curves is expressed. By the way, he confesses that he is not a Rubberist himself. . Signed.
ブックデザイン:鈴木一誌+桜井雄一郎
制作協力:ハワード・ワイツマン
編集:梅村隆之
製版・印刷:光陽社
出版社 publisher:Place M
刊行年 year:2012
ページ数 pages:93
サイズ size:H206×W232mm
フォーマット format:ハードカバー/hardcover
言語 language:和文/英文-Japanese/English
付属品 attachment:カバー/dust jacket
状態 condition:経年並みです。サインあり。/good, signed.