絶対非演出の絶対スナップを提唱し、戦後のリアリズム写真を牽引した土門拳(1909-1990)の代表作。原爆投下の13年後の広島に向き合った写真集で、原爆被害者の現在に密着し、日々の生活やまた痛々しい手術の様子など、被写体に肉薄する生々しい写真が捉えられている。まさに土門が理想としたリアリズム写真を具現化した作品に位置づけられる。カバーや扉の挿画は画家・佐野繁次郎の手による。サイン、落款あり。
A masterpiece of Ken Domon (1909-1990), who advocated absolute non-directed snapshots and led postwar realism photography. A collection of photographs facing Hiroshima 13 years after the atomic bomb was dropped, it captures vivid photographs of the victims of the atomic bomb, such as their daily lives and the painful surgery. It is positioned as a work that embodies the realism photography that Domon idealized. The illustrations for the covers and doors are by the painter Shigejiro Sano. Signed.
装幀:佐野繁次郎
編集:川辺武彦
製作:永井嘉一
グラビア印刷:グラビア精光社
本文印刷:共同印刷
カバー及び口絵原色版印刷:光村原色版印刷所
出版社 publisher:研光社/Kenko-sha
刊行年 year:1958 First edition
ページ数 pages:
サイズ size:H360×W262mm
フォーマット format:ハードカバー/hardcover
言語 language:和文/Japanese
付属品 attachment:カバー/dust jacket.
状態 condition:サイン、落款あり。カバー少傷み。/slightly damaged on the dust jacket, , signed and seal.