末井昭を編集長に創刊された写真雑誌『写真時代』の兄弟誌として創刊された『写真時代21』。編集長は『写真時代』に風景写真のシリーズを連載していた浜田蜂朗(1941-1996)。彼は中平卓馬(1938-2015)とともに反体制的な評論誌『現代の眼』の編集部員だった。その後風土社に入社し、『デザイン批評』の編集も担当している。『写真時代21』では、『写真時代』の知的な「ことば」の部分をより強化した「高級映像文化誌」を標榜していた。当時話題を集めていた浅田彰や中沢新一らをはじめとするニュー・アカデミズムの面々と『写真時代』の常連執筆者を結びつけ「映像的シーンを主題にして、毎号一貫した無茶苦茶な紙面づくり」を目指したが、部数は伸びなかった。結局四冊刊行されたところで休刊となった。
"SUPER PHOTO MAGAZINE 21" was launched as a sibling magazine of the photo magazine "SUPER PHOTO MAGAZINE" which was originally published by Akira Suei. The editor-in-chief was Hachiro Hamada (1941-1996), who serialized a series of landscape photographs in "SUPER PHOTO MAGAZINE" He, along with Takuma Nakahira (1938-2015), was an editorial member of the dissident criticism magazine."Gendainome". After that, he joined Fudosha and is also in charge of editing "THE DESIGN REVIEW". In "SUPER PHOTO MAGAZINE 21", I advocated "a high-class image culture magazine" that further strengthened the intellectual "words" of "SUPER PHOTO MAGAZINE". By linking New Acadenism by Akira Asada and Shinichi Nakazawa, who had been attracting attention at the time, with the regular authors of the "SUPER PHOTO MAGAZINE", "SUPER PHOTO MAGAZINE 21" was consistently messed up with the visual scene. The magazines tried to make it, but the number of copies did not grow. After all, it was suspended when four books were published.
出版社 publlisher:白夜書房/Byakuya Shobo
刊行年 year:1984
ページ数 pages:
サイズ size:H257×W184mm
フォーマット format:ソフトカバー/softcover
言語 language:和文/Japanese
付属品 attachment:
状態 condition:経年並みです。/good.