生成AIに対する世界的な関心は日々高まっており、衰える気配はない。哲学者ヴィレム・フルッサー(Vilem Flusser 1920-1991)は、社会の構造がこれから脳の構造に似てくるだろうと前世紀に予見したが、世界が「ポスト写真」の時代を迎えているこの時点では、まだ疑問が残っている。フルッサーの視点を借りるとするならば、我々はAIによって人間が真に創造できる段階にはまだ到達しておらず、むしろ原始的なAIに支配されており、AIを正しく理解できていない。今号ではさまざまなアーティストへのインタビューと、彼らの実践を紹介する。トレバー・パグレン(Trevor Paglen)は、自己構築されたデータシステムを通じて機械が「見る」プロセスを傍受し、視覚テクノロジーの政治性と AIアルゴリズムに関する認知的ブラインド領域、さらには我々の日常生活の不可視性を検証する。ノラ・アル・バドリ(Nora Al-Badri)は、ブラックボックスオペレーションと機械学習の性質に注目している。そのほかには映画監督ヒト・シュタイエル(Hito Steyerl)、アン・ジュン(Ahn Jun)、アンナ・リドラー(Anna Ridler)、三保谷雅史、ユク・ホイ(Hui Yuk)らが誌面を賑わせている。
Global interest in generative AI is increasing day by day and shows no signs of slowing down. Philosopher Villem Flusser (1920-1991) predicted in the last century that the structure of society would come to resemble the structure of the brain, but at this point in time, as the world enters the ``post-photography'' era. , there are still questions. From Flusser's point of view, we have not yet reached the stage where humans can truly create with AI; rather, we are being dominated by primitive AI and are unable to properly understand AI. This issue features interviews with various artists and introduces their practices. Trevor Paglen intercepts the process of machine "seeing" through self-constructed data systems, and explores the politics of visual technology and the areas of cognitive blindness regarding his AI algorithms, as well as the invisibility of our everyday lives. Verify gender. Nora Al-Badri focuses on the nature of black box operations and machine learning. Others making headlines include film director Hito Steyerl, Ahn Jun, Anna Ridler, Masashi Mihotani, and Hui Yuk.
出版社 publisher:影言社
刊行年 year:2023
ページ数 pages:112
サイズ size:H255×W190mm
フォーマット format:ソフトカバー/softcover
言語 language:中文/部分的に英文-Chinese/English in some parts
付属品 attachment:
状態 condition:新品。/new.